Läkarbesök & bakdag!

Idag tog jag ledigt från Boängen för att följa med min stora dotter till läkaren. Pga att febern kvarstår och att de gått så lång tid nu med feber fram & tillbaka.
Fick bli lite provtagning där de tog hela 7 rör blod från min lilla tjej! Hon var så duktig & sa inte ett ljud. Satt helt stilla! Det var värre med mamman som höll på att svimma ;) fy för blod & ännu mera fy för nålar! Thea får iallafall va hemma med Peter & Mira imorgon så jag kommer iväg! Stackars Peter har nog fått vårda en sjuk Thea nästan halva sin pappaledighet hittills..

Imorgon är nämligen min sista dag på boängen. Så imorgon ska jag bjuda dom på lite fika! Köpte lite kakpaket & så bakade jag och Thea kladdmuffins idag som jag kan bjuda på! Det får duga.. Hade tänkt bju till ordentligt och baka nåt häftigt men orken & motivationen är lite frånvarande! Imorgon ska jag även till Närpsyk/rehab teamet för introduktion.

Nu har jag hunnit plocka rätt på tvätt, städat undan & dammsugit lite..och tänt ljus! Försöker komma i god stämning här hemma. Lite mousserande vin står på kylning och lockar men det får nog vänta tills imorgon så jag kan fira av min praktik!

Det betyder ett steg närmare tills jag får vara föräldraledig & va hemma och njuta tillsammans med denhär godingen innan jag ger mig ut i arbetslivet! Hon är ju för liten för dagis än på ett bra tag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0