Magsjuka..

Det jag fasat för har nu skett.. Trots att Thea va hemma från dagis i nästan två veckor då magsjukan gick så klarade hon sig inte, magsjukan skulle va över denna vecka men hon hann va på dagis 3 dagar innan hon va sjuk..
Svårt med sån smittspridning att INTE bli smittad!

Trots att man förberett med hink bredvid sängen och allt så hamna spyorna ändå i hela sängen & håret på Thea.. Så några duschar & sängklädsombyten har det blivit inatt, tur i oturen att man haft ett par magsjuken här genom tiden jag & Peter vart tillsammans så teamwork funkar bra! En tar barnet - En tar sängen, då blir de snabbt klart!

Skönt nog så har faktiskt Mira åtminstone sovit gott så alltid nåt positivt med natten, räckte med att Thea var vaken inatt..

Som alltid så är tajmingen på sjukdomarna här hemma alltid lika värdelös, de dyker oftast upp lägligt tills jag har skolmöten, obligatoriska innedagar på skolan osv.. Idag var det ett möte med min lärare som jag fick ställa in..

Jag hoppas nu att vi övriga klarar oss från magsjukan, jag har en enskild uppgift som MÅSTE göras klar idag för den ska lämnas in imorgon..

Sålänge ska jag börja vädra, sprita & sanera lite extra här hemma!
På återseende..


Kommentarer
Postat av: Elin

Ååh magsjuka som är så hemskt, stackarn :( Hoppas hon blir frisk fort och att ni andra klarar er utan!

2012-02-09 @ 15:56:42
URL: http://elinbouveng.blogg.se/
Postat av: Mallan

Tack för tipset! Kruxet är att detta gäller bara när jag hämtar henne på dagis :S... annars går allt som smort! Men det var en smart idé annars!



Hoppas ni övriga slipper magsjukan... inge roligt det där!



2012-02-09 @ 20:30:52
URL: http://troddedu.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

usch.. magsjuka är det värsta! Hoppas det inte blir ngn långvarig bara..

2012-02-10 @ 10:43:16
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Elin

Japp ett litet mjölkpaket ungefär, 33 cm lång. Haha, thea var mig gånger fyra då :) men alla bebisar känns ju små när de föds :)

2012-02-10 @ 15:53:43
URL: http://elinbouveng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0