En snart 3 år gammal tjej..

Thea tycker själv att hon kan precis allt själv, hon kan säga alla ord korrekt och förstår man inte vad hon säger så är det fel på vår hörsel eller nåt.. Hon spottas gärna också..
Hon är helt enkelt bäst, hon tror också vissa stunder att det är hon som bestämmer här hemma & att allt hon pekar på är hennes!
Om man hamnat lite på kant med hennes vilja så träder hennes livliga fantasi in & bidrar till historier om hur vi här hemma slår henne..

Kan man göra annat än att älska tidig 3-årstrotts?

Lite roliga skratt får man iaf åt hennes roliga/slarviga talfel..
Hon vill nog kunna mer ord än hon egentligen kan eller så slarvar hon bara, jag vet inte..
 Frågar man Thea om hon kan säga "fickan" så får man till svar "fittan".

Skitsamma hur otroligt påfrestande humör & idéer hon har just nu så älskar jag denhär trollungen över allt annat!
Detta skapar en sorts ångest inom mig på kvällarna när hon lagt sig, det gör ont inom mig när man bråkat & skällt på varann större delen av dagen..

Lägger upp ett kort på henne från morfars 50-årsfest när hon rocka på dansgolvet långt efter egentliga läggdags, min lilla partypingla ♥



Och en annan favoriiit på min älskling som jag nog ska ta & beställa en förstoring av snart..


Kommentarer
Postat av: My



Vad rolig hon är lilla thea :)



Bra att jag inte är ensam om att få dåligt samvete på kvällarna efter att skällt lite på dagen.



Kläm ut bebben snart så vi kan komma o hälsa på :)



kraam!

2011-09-28 @ 21:15:00
Postat av: Kicki

Jag känner såväl igen de där med trotts. Här är trottsen en stor del av vardagen men här låter den mer som "jag kan själv" ja men gör de själv då. "MEN JAG KAN INTE HJÄLP MIG DÅ" ja jag hjälper dig. "MEN JAG KAN JU SJÄLV" osv ;) Ska ha och ska ha allt..

Kram

2011-09-29 @ 15:54:56
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Åh vilken charmig bild på din lilla sessa.. Så fin hon är :)

2011-09-30 @ 22:42:51
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Hej och tack så mycket :) Jaså, var du? Har du träffat någon nu som du lever med? Visst är det tungt i perioder, men i det stora hela så tycker jag att det går bra, jag vet ju inte om nånting annat heller så :) Min grabb är 3 ½ år nu, shit vad tiden springer iväg.



Kram

2011-09-30 @ 23:56:35
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: cammie

oh du är inte ensam. Jag och Elias hamnar ofta på kant med varandra, och ja.. vi tjafsar och bråkar varje dag (mer eller mindre). Han tär på mitt tålamod nåt enormt vissa dager, och jag på hans tydligen. haha :)

2011-10-01 @ 21:33:23
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Så fin liten tös!!

2011-10-04 @ 20:40:17
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0