Sommarlovets början.

Igår tog jag med mig Thea & Wilma och åkte till Brattfors, tanken var att vi skulle övernatta där.. Men flera av de andra hundarna mobbade ut stackars Wilma så det kändes snällast att åka hem! Vi hade iallafall en bra dag där, liten promenad, många timmars skitprat, åt grillat & jordgubbar med vaniljvisp!
Thea ar en stor vilja och VILL åka traktor och VILL rida på hästen, men när det väl kommer till krita så tar fegheten över litegrann.. Hon ville rida "annan häst" hon tyckte nog att haflingern var för stor :) Shettis ska de ju va! Men hon va ju borta i beteshagen och hur mycke besvär orkar man göra sig för att en liten tjej ska sitta på 10 meter?

Vi kom hem väldigt sent igår kväll vilket resulterade i en skön sovmorgon, Thea kom inte upp ur sängen förän klockan var halv tio imorse, det är sommarlov de! :D
Under dagen har vi städat+tvättat bilen lite, sen när Peter kom hem från jobbet lyckades jag övertala honom om att en kaninbur vore ett bra projekt för honom att bygga;) Nu snickras det för fullt här ute och jag tvivlar inte på att det kommer bli en fin & bra bur! Under tiden har jag ringt och mailat på lite kaninungar, så inom en snar framtid har vi utökat familjen ytterligare...

En kanin kräver inte så himla mycket, Thea är helt kanintokig och jag gissar att hon kommer sitta och pilla in mat i buren hela dagarna sen! Hon är för liten för att ta ansvar för den så det blir såklart mitt jobb. Men jag har ju haft kaniner & en liten kaninuppfödning under ganska många år av mitt liv när jag var liten så det lär jag ju klara av även nu i vuxen ålder trots att jag har barn, skola & snart bebis också.. Förhoppningsvis!!

Skolan då! Fick mail idag från min lärare! Med betyg från min senaste praktikperiod= TOPPBETYG! Hur nöjd tror ni att jag är?!? :D Hon hade även läst igenom mina kompletteringsarbeten för de missade dagarna och även de blev godkända.. Så nu kan jag slappna av och vara nöjd med mina prestationer! :D

Dvärgkaninungar

Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh vad kul med en kanin! Då måste minna få komma och klappa nån dag =) När vi var i mariebergsskogen så var hon den enda som fattade att de små kaninungarna blev rädda om man gick på för hårt, så hon hukade sig och väntade tills den lilla ulltussen kom till henne istället. imponerad blev mamma iaf. =D å vad kul att du fått så bra betyg, då kan du riktigt slappna av i sommar =)

2011-06-16 @ 07:31:35
URL: http://snudigastistan.blogg.se/
Postat av: Sofie -Mamma till två små

Var lite sugen på att skaffa kanin faktiskt men jag hejdade mig. Känner att det räcker med hönsen och fåren,haha :)

2011-06-17 @ 09:44:21
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0