Magsjukan missade oss inte..

Passet på gårdagens Zumba var svettigt och jobbigt, var övertygad om att jag skulle ha träningsvärk idag men det har jag minsann inte! Lite trött i kroppen bara det är nog allt..
Hade tänkt åka till gymet och köpa gymkort idag, känner mig lite motiverad att komma igång nu bara för att Peter ska göra de, vill ju inte vara sämre.. Men idag blir det inget gjort!

Jag blev väckt av Thea inatt någon gång före tre.. Hon hade spytt ner sig själv & sin säng, precis samma sak hände i måndags så jag trodde ju att det berodde på hostan även denna gång.. Så jag bädda rent, fixade Thea på nytt, gav henne hostmedicin & la henne i sängen igen.. Vilket jag inte skulle gjort..
Magsjukan var tyvärr här & det blev spya efter spya! Allt är nerspytt och äckligt, både täcken, kuddar, sängkläder, handdukar.. B L Ä !

Ingen fortsatt sömn efter det klockslaget då det startade iallafall, jag bäddade ner mig på en madrass på golvet i Theas rum så jag kunde ha koll på henne & fånga det som fanns kvar med en spyhink & handdukar..
Lilla gumman var så himla ynklig och sa "Mysa" och kom och kröp nära mig, godingen ♥

På morgonen har hennes kräkreflexer ställt till det lite men hon har inget alls kvar att spy upp, och nu sover hon äntligen & jag hoppas det ska vara bra när hon vaknar sen..

Peter är iväg på någon kurs idag i Karlstad och Jasmine är på dagis, under tiden försöker jag sanera så gott det går här hemma.. Skurat badrum, gått över med ytdecinfiktion, kokat Theas nappar & håller på att tvättar upp allt nerspytt.. Risken finns väl att dom redan är smittade men man kan ju åtminstone ge det ett försök att få bort bacillerna!

Theas pappa kommer hem idag, Thea ska sova hos honom(farmor&farfar) imorgon..
Jag jobbar först dagen och sen på kvällen ska vi fira Liza :D
Om allt blir som planerat känns just nu lite ovisst med tanke på magsjukebacillerna, vi får se!


Kommentarer
Postat av: cammie

att det dras automatiskt i kassan förstår jag =) Men jag menar ju bara det att egentligen.. spela roll om jag köper 2 partier vid samma gång (går ut och lämnar i bilen och tar en annan kassa när jag in igen lixom?) eller kommer tillbaka vid ett annat tillfälle?



jag kommer ändå köpa flera partier för det är ju inget systemet med det där "1 per hushåll" om inte willys, och andra butiker som kör samma grej kan hålla koll på det, så tycker då jag :) Alla dom föräldrar jag känner har köpt både 2 och 3 gånger. Kassörskan fattade vad jag menade och förstod att många tänker så. Aja, vet att du måste säga så på jobbet. Självklart. Men du förstår nog hur jag tänker :) kram på dig!

2011-01-28 @ 21:19:15
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Sami

Hej!

Skönt att du klarade dig :) Här så var det samma skit igår :( usch! men nu är det bättre! :) Kram / Sami

2011-01-31 @ 17:23:11
URL: http://www.ipadblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0