Mammatjat!

Till er andra mammor:
Har ni erfarenhet av att era barn tröttnat på er!?

Jag blir less.. Hon har alltid varit världens gladaste tjej, med god aptit och väldigt lättroad..
Har kunnat sitta och plockat med sina leksaker och vart nöjd med de..
Mat, har alltid gått ner även om hon inte gillat de!

Men nu har hon ändrat sig.....

Problem nr1:

Jag känner att hon inte alls är road av att vara med mig..
De gnälls & suras och ingenting är speciellt kul längre.. Jag försöker roa henne med att läsa bok, sjunga, leka med leksakerna, bada henne, ut och går osv..Visst, de går ju bra en liten stund men sen gnälls de på nytt..
Däremot så skiner hon upp och är hur glad som hellst om nån kommer och hälsar på?
Eller om vi hälsar på nån? Så de känns ju som om de är MIG hon är trött på..
Dagarna blir långa när man ska roa en suris, samtidigt som man vill hinna med lite annat i hemmet också..

Problem nr2:

MAT som flyger åt alla håll? Tillochmed såna maträtter som innan varit favoriter "munpruttar" hon ut så de flyger mat överallt.. Idag försökte jag vara bestämd och säga NEJ och bli arg, för att visa att så gör man inte..
Då gråter hon och blir helt förstörd? Sen blir hon glad, och gör om samma procedur åter igen..
Det som retar mig är att detta trotts är riktat just emot MIG!
Och de vet jag för att i helgen när hon var hos min moster så smaska hon och åt..
Då var de inte frågan om att grisa..

Imorgon får de bli öppna förskolan för vår del, nytt folk, nya leksaker..kanske gör susen?!
Sist vi var där var hon väl i chock och bara satt på en o samma fläck och glodde på alla utan att säga ett ljud, vilket inte är så likt henne.. men hon kanske vänjer sig!

Förra terminen hade vi ju både babymassage och babysim..
Kanske borde hitta nån ny aktivitet just för att göra nåt roligt tillsammans?
Jag vill ju inte att hon ska tycka att jag är en tråkig mamma, eller att de ska vara tråkigt att vara med mig..
Vi är ju trottsallt ensamma hon & jag så hon slipper mig inte i första taget..

Jag kanske är väldens jobbigaste person enligt henne,
man jag älskar henne över allt annat! ♥



Kommentarer
Postat av: angelica <3mamm till liam<3

Det där med maten kommer ordna sej, liam äter än idag skitdåligt hemma men jätte bra på dagis & hos andra.. men just de thea gör gjorde liam med o det går över, bara nått nytt de kommer på :)



Och att hon blir glad när det kommer folk lr när ni går bort, så är liam oxå.. haha det är ganska kul hur dom fungerar! Men förstår hur du känner! Men är ju inte allt för långt kvar tills det är dags för dagis. Hur länge har du tänkt o vara mammaledig? :)



Hoppas det iaf blir bättre med allt :D

2009-10-13 @ 22:39:13
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: Linda Bodini

Hej Elin!!!

Dom flesta barn är jobbigast med sin mamma... Och glöm inte att det är med den personen som barnen känner sej tryggast med som får det värst med trotts å gnäll å sånt. Hon börjar säkert testa sina gränser lite nu oxå, och då är du den trygga som får stå ut :-)

Kram på er!!!!

2009-10-13 @ 23:05:32
Postat av: Tim

Det är absolut inga fel på dig, vi tror hon gillar att bråka lite med dig och det blir nog bra snart. Du är inte ensam och du är en super bra mamma :D kram Alexandra och Tim

2009-10-13 @ 23:07:51
URL: http://tnyman.wordpress.com
Postat av: Therese

Det kanske inte är mycket till tröst just nu men jag LOVAR dig, det är bara en period för Lillan som gör att hon beter sig så.



Been there, done that. Den försvinner, en dag vaknar du upp o allt är "som vanligt".



Håll ut, det finns inte så mycket du kan göra.



Kramar Therese & Nicole.

2009-10-14 @ 08:16:44
URL: http://trajsan.blogg.se/
Postat av: mormor

Hej Lille Elin

Det du upplever just nu med Thea är helt normalt :=) del av barnens utveckling till egen individ, de tar in så mycket nya intryck varje dag o vet inte riktigt hur de ska hantera allt, tex, det med "munprut" var roligt i började eller hur =) snart går hon o då är det kört för då kommer hon att var högt o lågt :=) Thea är underbar o det är du med så ta det inte personligt kram på er båda

2009-10-14 @ 11:16:45
Postat av: Melinda

Va jobbigt :(

2009-10-14 @ 15:44:34
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Janina

Hon är bara lite bortskämd ;) Du vet att du är en super mamma. (Thea vet också det).

2009-10-14 @ 20:48:35
Postat av: Jessica

lägg till feber, snorighet och en bebis som vägrar vara någon annanstans än i ditt knä, men ska inte sitta still utan hellst åla övewr hela din kropp, då har du Tuva för tillfället ;) hon är förkyld så hon ska bara bäras. Visst är de härligt ibland?? ;)

2009-10-14 @ 21:19:03
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Jessica

hahaha, precis. Tur dom är söta iaf ;) hahahahaha. så brukar jag säga när hundarna beter sej svinigt, så de funkar nog på ungen också, HAHAHAHA.

2009-10-14 @ 22:45:39
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Anna



Hej.

Det första jag tänker på då jag följt din blogg ett tag är att det kanske kan bli så då det är du som till största delen har hand om henne och ensam dessutom!



Jag har kanske inte något bra svar på det där, men kan känna igen mig från ett tillfälle när jag jobbat länge på en och samma förskola. Hade en tjej på då 3 år som va väldigt förtjust i mig ett bra tag, men på slutet innan sommaruppehållet så dög man inte alls och hon visa det på flera olika sätt.



Till slut: Ge öppna förskolan lite tid... Det blir en omställning för henne med så mycket barn på en gång och det dröjer ett tag innan barn börjar leka med andra barn- till en början är det bara brevidlek.



Lycka till/från en förstagångsmamma till en 7 ½ månaders.

2009-10-15 @ 12:53:54
Postat av: L

Bara en utav alla härliga trost perioder i deras liv ;)



Vi har jämgamla bebisar, min är precis likadan med maten, spottar och fräser. Älskar alla som är på besök och tycker jag är rätt tråkig :)

MEn öppna förskolan är ju bra, bada osv. De behöver se lite annat ibland tror jag :)



Sen kan jag trösta dej med att det blir bättre när hon börjar gå, jag var överlycklig när min stora tjej började gå vid 11 månader. då släppte allt!! ja till nästa grej såklart, nu är hon 3 och värre än någonsin :)



Lilla började gå vid 8 månader, så henne slapp jag detta med, förutom maten då :)

2009-10-16 @ 19:53:10
Postat av: Madde

Jag känner igen det där, det ger med sig om ett tag ska du se. :)



Kram.

2009-10-17 @ 23:02:42
URL: http://metrobloggen.se/vhdbrud
Postat av: Matilda

Du kan inte göra så mkt mer än det du redan gör... Det är ju inte så att du är en tråkig mamma som bara sitter hemma hela dagarna direkt.. snarare trärt om ju!! Du är bäst Elin!! Thea är bara i förtrotsåldern.. :-) Sen kmr treårstrots ch därefter tonårstrots.. haha.. hon testar dej!! "Be preperd"! Puss!

2009-10-18 @ 12:49:30
URL: http://killas.blogg.se/
Postat av: cammie

haha, det där låter bekant. Elias får sina stunder då allt är fel och tråkigt, och bara det att byta bløja eller få på honom kläder slutar med att vi näst intill ligger och brottas på golvet. Han slänger sig åt alla håll och kanter och vill inte alls vara med på noterna! maten går la bra.. men ofta så slår han vilt omkring sig så vi har mat øverallt sen. Han tjurar när han inte får som han vill och jag antar att han kommer bli en bestämd liten herre som gärna vill få sin vilja igenom till vilka metoder det än krävs. Før det mesta är han en glad liten skit men måste nog säga att hans personlighet kommer fram mer och mer nu. älskade lilla barn :)



Hoppas allt e bra med dig och thea!

2009-10-23 @ 21:46:00
URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0