Att barnsäkra hemmet?

Känns som hela hemmet är en risk-zoon när man har barn som är högt & lågt överallt..
Det jag märkt är att hon gärna sitter och vevar med en många meter lång antennsladd som gick genom hela lägenheten, och petar i uttagen..
Svårt för mig själv att veta vad som kommer härnäst!
Hur har ni säkrat era hem för barnen? TIPS MOTTAGES GÄRNA!

Det jag gjort hittils är att säkra kontaktuttagen med sånadär vita plastgrejer,
och fått fastspikad nån lång sladd som hon kunde tvinna in sig i..
Liksom säkrat dom källorna jag sett hittils!


Kommentarer
Postat av: Linda Bodini

Hej.

ååå att jag inte tänkte på det :-(.. Jag kunde ju i alla fall hört om du hade tid å lust att komma upp till ishallen... Jag tänkte på er när vi åkte igen Krhm: Undra vart det är Elin bor? tänkte jag... Vore så himla kul att få träffa er igen, hon växer ju snabbt och har ju bara sett henne när hon var pytte liten... Men jag är så himla glad ändå att vi har lite kontakt så jag får följa hennes uppväxt, hon och du är ju lixom dom enda kontakt jag har med den sidan av släkten nu efter att farfar gått bort... Måste erkänna att jag ångrar lite att jag skrev så där elakt om familjen B på din blogg, men jag ångrar inte det jag tyckte då, om hur dom var mot dej när du var gravid, bara det att det var onödigt att skriva det så dom såg lixom, för nu hälsar varken Annette eller Lisa på mej längre om jag möter dom.. Min pappa går jag mest omvägar för om jag råkar se han, mår inge vidare av att ens se honom då det väcker en massa minnen...Jag går faktiskt hos en psykolog på kongnetiv terapi nu där det "pluppar" upp en massa minnen av min pappa som jag inte ens visste att jag hade, och har massor att bearbeta.

Oj, vad långt det blev det här inlägget och du ska givetvis INTE godkänna den :-))

Skönt att få skriva av sej lite oxå, du känner dom ju oxå, så jag tänkte jag berättar ;-)

Vore kul sen när Thea blir lite större om hon skulle tycka det va kul att träffa sina kill-kusiner, nu har hon kanske inte så mycke behållning av det, är ju lite ålders skillnad... Nästa ggn vi är i Krhm så hör jag av mej.. Ha det så bra och krama Thea från mej...Kram

2009-11-11 @ 23:59:31
URL: http://www.metrobloggen.se/esmerallda
Postat av: Sara - Alicias mamma

Alicia började tidigt med att vara på allt. Det vi fick göra var att ta bort alla saker på bord och vid tv:n, sätta fast hyllor och sånt som lätt välter, tänka på vad man har i lådor då hon säkert snart kommer att kunna öppna dem, även spisen. Kolla att du kan sätta den på barnsäkert. Alicia lärde sej tidigt att man kunde snurra igång plattorna. Fast Alicia är lång så vet ju inte när din dotter når :)

2009-11-12 @ 06:40:00
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Jessica

mm, vet hur de är. inte så farligt visserligen, men mindre kul var nu när vi flyttade, julgranen hamnade i vardagsrummet tills vi städat förådet rejält,. Tuva satt och drog loss gren efter gren. haha. men sladdar älskar hon, att dra i, bita i (hon har ju faktiskt 5 tänder) och suga på. Mums.

2009-11-12 @ 10:48:07
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Anna - mamma till hampus

Tänk på alla lådor o sånt i köket, sätta barnlås på dom o speciellt om du har nått skåp där du tex har diskmedel o sånt så hon inte får i sig sånt.

Det va det första vi gjorde hemma när våran lilla kille börja krypa runt o öpnna överallt. =)

2009-11-12 @ 13:54:43
Postat av: mallan

nee. ja vet inte riktigt..känner sig riktigt splittrad, samtidigt vill man ju ge sitt barn de bästa, som du säkert själv vet! Men nu borde man ändå tycka att de är tillräckligt testat o så... men får se vad det blir. Huvudsaken är att de små inte blir sjuka.

2009-11-12 @ 23:24:25
URL: http://troddedu.blogg.se/
Postat av: Sara

Den bilden är heelt underbar! :) Ett sånt lugn i den så det är inte sant, tänk att ett barn kan vara så fint även fast han/hon sover :)

2009-11-12 @ 23:57:23
URL: http://sastbro.blogg.se/
Postat av: Kicki

Sladdarna har vi fixat fast längs golvkanterna, vi har "hörn" skydd på vardagsrumsbordet och på andra vassa kanter, barnlås på skålena och lådorna i köket, dörrstopp till dörrarna som står öppna, hängt upp gardinerna ett varv över gardinstången, sånna där vita grejer i eluttagetn, tagit bort alla föremål på vardagsrumsbordet och på andra ställen där han kan nå.

Jag tror de va allt..

2009-11-13 @ 00:01:48
URL: http://kicki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0