Amma?

Thea blir 3 månader på måndag...jag va innan jag fick henne bestämd på att jag skulle helamma henne 6 månader, för att ge henne en så bra start på livet som möjligt..
MEN, jag känner mig verkligen inte bekväm med att amma längre...

Det har gått i perioder sen jag fick henne, ena dagen bryr jag mig inte men nästa dag känner jag mig som en mjölk-kossa! Och att ständigt behöva ha dessa osexiga amnings BH:arna på sig dygnet runt gör ju verkligen inte saken bättre!
HATAR att sova med bh/topp...

Hon är dessutom så otroligt mammig av sig, vilket inte är så konstigt när hon oftast är med BARA mig.. Klart att det är underbart att känna sig älskad och behövd av sin dotter.. Det är ju den enda mänskliga kärlek som finns i mitt liv just nu så det uppskattas ju;) Men ni fattar nog vad jag menar, skulle kännas skönt om hon var lika trygg med någon annan också..

Vad ska man göra åt saken tro?

Kommentarer
Postat av: Kicki

börja delamma? amma kväll/natt/morgon och ge flaska dagtid? då kan ju andra mata henne och du kan exempelvis låta mormor eller pappa ha henne nån timme utan att behöva oroa dig för att hon vill ha mat :)



Jag kände ju som dig när Kevin va 2 ½ månad, de tror jag du kommer ihåg. Jag mådde jätte dåligt av att sluta amma, men idag känner jag verkligen hur skönt de va att sluta amma!



Lycka till och hoppas du kommer på nått bra.

Kram

2009-03-26 @ 07:29:21
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Linda Bodini

Hej!! Är allt bra med er??

Jag tycer du är duktig som har ammat i 3 månader.

Förstår precis hur du känner, man blir bara förknippad med "mat" känns det ju som och man är inte riktigt "sej själv" med dom där "mjölk-bomberna" ;-)..Jag förstår hur du känner.



Det är så kul att titta in här på din sida och se korten på Thea, hon är verkligen vacker.

Kram på er båda!!! / Linda

2009-03-26 @ 08:25:24
Postat av: Sandra

Om du har kört 3 månader..lika bra o köra 3 månader till om ens mjölken räcker då:P. Min försvann efter 5½månad. så tutta o kör..inte långt kvar ju:P

2009-03-26 @ 09:14:17
URL: http://hylen.blogg.se/
Postat av: Minna

Hej Elin.

Roligt att följa er via bloggen när man har jämngamla barn..

Vanna är sen födseln, då hon fick lite extra för att gå upp i vikt. van vid flaska o får en när jag känner för att göra något själv,, typ simma o shoppa... Ger ersättning då.. Funkar skitbra..Och sen amma resten av tiden men nu har fröken börjat äta mat så hon är mindre intresserad av bröstet utan det blir mest mellanmål o myspuppa..o natt puppa.

Kram Minna

2009-03-26 @ 11:06:58
Postat av: mamma/mormor

Du har varit jätte duktig hittils! Tror att alla mammor som ammar känner sig som osexiga mjölkkossor! Men det är en kort period sen går det över och man får tillbaks lite av sitt liv! Se det possitiva: Gratis och alltid lagomt varmt! kram kram

2009-03-26 @ 12:12:29
Postat av: Rebecca

`jag förstår precis hur du känner, och vill du verkligen inte helamma så gör inte de.. ámma på nätterna eller inte alls.. i slutet amma jag´bara malte på nätterna o jag ville oxå helamma i 6 månader.. jag hade bog slutat även om mjölken inte tog slut.. gör som DU vill.. o känn som DU vill.. det är inte lätt att vara ett barn allt jämt..

2009-03-26 @ 18:21:23
URL: http://luckybec.blogspot.se
Postat av: sofie

jA hade oxå 6 mån som plan men som du säkert vet så ville damen inte de...tyckte på ett sätt att de va skönt men bara ett o de va för o slippa bh/topp på natten=) annars hade de vart bekvämt o blanda flaska o bröst men men.. du e ju bäst ändå=) ha de kram sofie o alice

2009-03-26 @ 20:14:42
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0