Kort uppdate..

Jag vet att jag har blivit lite dålig på att uppdatera här!
Men jag ska försöka bättra mig;)
Helgen har varit bara lugn för vår del, vi har firat mamma/mormor som fyllt år..
Annars har vi slappat hemma med tända ljus & massa godis & mys bara, inga fel de heller! :D

Idag skickade Frida sms:D hon bor ju i frankrike numera så vi hörs knappt nåt, saknar henne!
Men i mars kommer hon hem till sverige några dagar så då ska det verkligen bli skönt att ses o prata om allt!!

Thea är en helt underbar liten bebis!! Hon sover så länge o snällt på nätterna nu..
Brukar mata henne vid elva-tolv på kvällen innan jag själv lägger mig, sen vaknar hon inte förän framåt halv sex-sex på morron, då äter hon igen och somnar ytterligare 4 timmar.. Så sömnen kan jag inte klaga på:)
Lugn & snäll är hon, men hon är ju inte så gammal än så lite bus & bråk hinner nog komma:P

Nej nu ska jag fixa varma mackor & mysa ner mig i soffan!
Ha de!

Kommentarer
Postat av: Anonym



Inte ska du känna dåligt samvete eller nåt för att du inte uppdaterar/kan uppdatera på samma sätt som innan! Blir ett annat liv m.m. när man får barn och så kan det faktiskt vara även när man inte har barn... ;)

2009-01-18 @ 21:43:08
Postat av: cammie svarar

oh,låter du det gå så länge mellan måltiderna? Jag har fått den informationen att högst 4 timmar mellan måltiderna..helst 3 på natten när dom är spädbarn..för att dom ska gå upp i vikt som dom ska.. ??

2009-01-18 @ 21:47:30
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nej du ska verkligen inte känna att du uppdaterar för lite.. All tid går ju till den underbara lilla prinsessan soom jag förhoppningsvis hinner träffa i veckan.. Gud Va underbart att få sova så länge.. o för att lägga in lite på cammies där, så länge de går upp i vikt behöver man inte oroa sig.. Mia väckte ju casper titt som tätt så jag frågade på bvc o där sa de till mig att jag verkligen inte skulle väcka malte.. så länge bebisen går upp som den ska så är det inga problem.. det ser man på kurvan.. men fråga om du tvekar.. Kram

2009-01-18 @ 23:09:55
URL: http://luckybec.blogspot.se
Postat av: Angelica

Skönt att du har ett sovande barn om natten :) Mer än vad ja har.. :P Sov sov sov så länge o ofta du bara kan.. haha ;) Det är mitt råd just nu.. Önska ja fick byta med dej för en natt.. ;) Ne lika bra o passa på & sova medans prinsen sover, lär väll vakna om ett par timmar igen o ska äta o leka.. Ha det bäst... kram

2009-01-18 @ 23:11:22
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/
Postat av: Flisan

Mysigt du verkar ha de Elin... :)

2009-01-18 @ 23:28:26
Postat av: Marie

Vilken go liten tjej du har ! Såå Söt! Det gör ingenting att hon sover på nätterna så länge som hon går upp i vikt som hon ska. Klart att du inte ska väcka henne om det inte behövs. Min ena dotter sov i stort sett hela nätterna när hon var tre veckor.Men är hon hungrig så vaknar hon såklart!

Ha d så gott och mys riktigt med din guldklimp!

2009-01-18 @ 23:57:03
Postat av: cammie svarar

dåså, alla verkar ge så olika råd tycker jag..undrade bara.

2009-01-19 @ 09:35:42
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: Bettan

Alla har olika åsikter om hur man ska behandla dom små.. En moders instikt e bra nog till att veta om de behövs väckas eller inte.. Men är man osäker ska man naturligtvis fråga på bvc.. Alla barn går upp olika o de som inte går upp som de ska bör väl kanske väckas.. De vet dom på bvc, de har ju faktiskt kurva och koll.. Inget barn är det andra likt.. Mvh rebecca (tjöta)

2009-01-19 @ 13:12:40
URL: http://www.bettanskeramik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0