Karlstad två gånger idag..

BRA & DÅLIGT!
Kan börja med att berätta om första turen till karlstad..den bra..
Direkt jag vakna ringde jag Ikeas kundtjänst för att höra om säng-gaveln som saknades, en otrevlig skåning svarade i telefon & sa att man inte kunde få tag på såna delar utan att de va ens egen skyldighet att se till att man får med sig allt hem?! Okej så nästa gång jag köper en möbel så ska jag alltså packa upp varan i butik, leta i bruksanvisnignen o se så att alla delar är med?! Lät ju VÄLDIGT praktiskt, beslutade mig för att åka till varuhuset för att få prata med en mer vettig personal.. Kom dit, visa kvitto & förklarade vad som saknades, och Magnus som jobbade där tog med oss runt, skar/slet upp en kartong och gav oss den del som saknades :D Bra service, så ska de va!

Åkte även till stuvbutiken och handlade tapet till bebisens rum, de fick bli lite mörk grå med nån diskter guld-grej på :D
Blir fint tror jag! 9 rullar handlade jag så de lär väl räcka annars äre nåt som är galet tror jag..
Sen bar de av hemmåt igen..

Karlstadbesök nr 2:
Eftersom jag fick sjukt ont i magen igår efter lunch på jobbet, och hade ont imorse fortfarande när jag klev upp så beslutade jag mig tillslut att ringa för lite rådgivning.. De slutade med att hon sa " Hämta din journal & kom in hit till förlossningen för en undersökning! "
De onda sitter nästan mitt på magen..och gör ont så fort jag står & går (om jag inte går som en räka)
När jag sitter still oså äre ju som vanligt.. två timmar inne på förlossningen i karlstad= drygt...
Fick ligga med såna där remmar över magen som mäter samandragningar & man hörde bebisens hjärtljud i hela rummet, jag slappna av ganska snart när hon hittade bebisens hjärta.. Jag hade ju nästan ställt in mig på att den skulle va död eller nåt.. eftersom de känns FEL i magen..
Slapp såklart heller inte undan att fläka i stolen! Haha, jag HATAR DE!

Doktorn sa att de inte va någon fara, att de onda berodde på att moderkakan ligger imot nå ligament/ledband eller vad de heter, att de är helt ofarligt men att de gör ont... Att de går över av sig självt när moderkakan flyttat på sig..
Tills dess skulle jag undvika de som gör ont..?! Undvik stå & gå?! Hmm.. aa, han sa att jag skulle sjukskriva mig från jobbet om de inte va bättre på måndag, så jag ska inte jobba om jag har ont..
Men jag är inte typen som sjukskriver mig, idag va jag dock tvungen att göra de för jag skulle omöjligt hinna till jobbet
Skulle börjat 17.00, men jag va ju kvar på sjukhuset till kanske tjugo över sex så de va ju tur att jag sjukskrev mig idag..

Sjukt nog så drabbades jag av kiss & bajsålders-humorn under den tiden dom mätte bebisens kurva.. så pappret ser lite skummt ut just på en fläck i mitten.. Ska berätta varför!
Jag vet inte om de va så att alla spänningar i kroppen släppte när jag hörde hjärtljudet, eller om de va så att de läckte lustgas i rummet jag låg i? :O
Huromhellst så mitt bland hjärtljuden kom massa konstiga knarr-ljud, kan vart bebis som flytta sig eller min mage som kurra, vem vet.. Men jag intalade mig att de nog va bebisen som FES!! Och just då va de helt hysteriskt kul så kurvan vart helt CP ett tag & den mätte inga hjärtljud alls.. pluss att de visade att de va samandragningar på mätarn pga att magen såklart blev hård när jag låg där & skratta tills tårarna spruta.. Mamma försökte få mig att sluta skratta men de va väl inte de lättaste :D

Nu blire nog vila lite här..

Kommentarer
Postat av: Kicki

skönt att allting såg bra ut :)

2008-09-08 @ 08:45:42
URL: http://kicki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0