Körkortet säkrat!!

Idag går prövo-tiden på mitt körkort ut.. En riktig lättnad på något sätt, visserligen är jag väl ingen "buse" i trafiken..
Men ändå, har ju ändå under dessa 2 år med körkort lyckats blivit jagad av civilen med blåljus & sirener.. Oooops..
Detta pga en omkörning som dom råkade se, samt hastighetsöverträdelse då dom upplevde att dom hade svårt att hinna ifatt mig..rutten händelse och detta resulterade i sin tur i en rättegång, då för vårslöshet+hastighetsöverträdelse..
Jag hade ju då prövotid och hade en klump i magen en längre tid av rädsla att förlora körkortet..MEN, domen kom tillslut och min böter slutade på 4.500:-....inte billigt alls, MEN.. Den boten betalade ju exet så det sved inte i min plånka ändå!
Körkortet klarade sig ju galant och de var de som jag va orolig att fölora då tid & motivation till ett nytt saknas i mitt liv!
Ibland ska man allt ha tur!! Visserligen så tyckte jag själv inte att min omkörning va så farlig som dom beskrev den men..
Och jag körde i 110 km/h på 90 väg.. Såpass mycke buse va jag!
Nej usch, känns bra att kunna lämna allt dedär bakom sig, va ju så jäkla längesen nu!

Följde med Emelie till karlstad idag, skulle va sällskap och lite smakråd då hon ville handla kläder till kvällens julbord som hon ska på med sitt jobb.. Jag ville egentligen inte med.. För jag kände på mig att jag skulle lyckas handla nåt jäkla skit:P och vi ska ju ändå till Ullared nästa helg så tänkte att jag hellre sparade mig tills dess.. men äsch, sällskap kan jag ju va!! Tjeeeena...hmm.. jaa.. jag handlade en tunika på Gina tricot, en likadan som jag hade innan fast i annan färg..(Den jag har på mig på bilden nedanför) Fastnade såklart även för en klänning på VeroModa som jag nog vill ha på julbordet med mitt jobb nästa helg, kanske även jul om någon sån kan firas i mitt fall i annat än en vit landstinget rock på BB..
Herregud, jag är så svag för klänningar osånt!! Såg dessutom smal och fin ut tyckte jag så då va jag ju tvungen att slå till.. lite onödigt kanske att handla kläder nu när jag är maximalt gravid, men jag konstaterade att de skulle kunna gå att sy in klänningen sen om så behövs.. :P
Fick även en födelsedags present handlad åt lillasyster..men hon är ju en trogen läsare så kan ju inte avslöja vad jag köpte..

Nu har jag ångest för att jag har handlat en klänning åt mig själv som förmodligen kommer spendera allderles för mycke tid i garderoben.. Som småbarnsmamma klär man väl inte upp sig i fin klänning liksom, jag kommer ju inte gå på massa fester och visa mig på krogen på ett bra tag! Nee, ge mig nästa helgs julbord så jag får använda klänningen och känna mig lite fin..:P
Kollade på Only´s hemsida och även Vero modas men hittade tyvärr ingen bild på den...
Kan enkelt beskrivas: Svart.


      
 

Kommentarer
Postat av: cammie

Tack för dom orden! Dom värmde =)



Det är ju så, det är ju bara en själv som egentligen tänker på det. ingen annan bryr sig =)

2008-11-29 @ 17:54:26
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: cammie

hur går det för dig och magen då? lagt in dig på länk på bloggen då glömt det tidigare =)

grattis till att prövotiden gått ut din trafikbuse ;)

2008-11-29 @ 18:00:00
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: cammie

hehe, förstår dig. Vill ha ut han oxå samtidigt som säkerligen kommer sakna buttarna och stunderna i soffan med alla sparkar etc. =) det är ju en känsla det oxå! fast nu har jag förlossningslängtan..hehe

2008-11-29 @ 20:01:35
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: SECONDHANDTORGET

Hej!

Har du gammal kläder eller andra ting du vill bli av med?



I så fall har du kommit rätt! På SecondhandTorgets blogg erbjuder vi alla, kille som tjej att annonsera GRATIS. Så det är bara och börja köpa & sälja.



Vårt motto är att lägga upp dina annonser på bloggen samma dag vi får dom! Vi på secondhandtorget garantera den absoluta bäst service av alla köp och sälj bloggar!



På denna bloggen kan du annonsera om allt! Om de du vill annonsera om något som inte finns i en av kategorierna så skapar vi en när vi får din annons.



På vår blogg arrangera vi tävlingar, har diskussioner, intervjuar personer & tipsar om secondhand butiker, gör inspererande outfiter av annonserna på bloggen och mycket mer. En mycket bra sida för dig som älskar secondhand eller vill bli av med gamla grejer som ligger skräpar.



trevlig helg

http://secondhandtorget.blogg.se

2008-11-29 @ 20:13:26
URL: http://secondhandtorget.blogg.se/
Postat av: Liisa

Gullig blogg ;)

2008-11-29 @ 21:10:46
URL: http://theliisa.blogg.se/
Postat av: sabrina

ja de ska jag =) har ju trots allt vänner och familj här! stannar nog ett tag :) vet du några lediga 2or?

eller vart man kan leta efter lägenheter?



2008-11-30 @ 14:46:08
URL: http://plastkotte.blogg.se/
Postat av: Linda

Det kanske är en likadan klänning som jag har köpt? ;) Jag hittade inte heller någon bild på den.



Fin blogg förresten! :)

2008-12-02 @ 19:36:43
URL: http://spjatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0