Ett hem för en familj!

Yes, nu börjar mitt hem likna ett hem där en liten familj ska bo.. :)
Alltmer grejer kommer hit.. Idag har jag & mamma skruvat ihop spjälsängen.. Ute i god tid kan man väl kalla att jag är ändå, med tanke på att jag ska använda vaggan första tiden.. Men jag har ju ändå så himla stort så de är ju lika bra att förbereda allt redan nu så slipper man ju sen! :)
Idag gav min generösa gudson Oscar bort sitt lilla gröna bord och 2 stolar med grönt ludd på till Kiddo!
De får stå framme redan nu fast att de inte kommer användas på bra länge! De va så litet och gulligt och jag har ju tomrum som måste fyllas ut..tänk er själva att flytta från en etta på 45 kvadratmeter till en trea på 90 kvadratmeter..
Chill kille dendär Oscar! När jag va liten ville inte jag ge bort NÅT, de inte jag kunde ha längre, skulle SPARAS i garderober och liknande för de skulle INGEN annan ha..
(Egoist som man är)
Men Oscar verkar vara min motsatts.. Frågar: " Ska bebisen få bordet och stolarna?"
Oscar säger: " Jaaa!" och springer iväg och bär fram de utan diskussioner :)

Nu är de 38 dagar kvar tills Kiddo är beräknad att komma till världen..
38 dagar? Låter lite i mina öron.. men samtidigt känns de som om de är såååå lång tid kvar tills de är dags..jag känner mig ju fruktansvärt smal & smidig mot vad jag hade föreställt mig att man skulle vara när man är gravid.. Enda gången jag märker att jag är "tjock" är när jag får för mig att klä mig snyggt om man tex ska iväg på fest, de är i princip bara då man märker att dom fina kläderna inte längre passar! :)
En komisk grej måste jag få dela med mig av!!
Förra veckan när jag va på landet så blev jag så jäkla illamående att jag fick lägga mig på soffan och sova ett par timmar efter maten, jag svettades och mådde skit, ville verkligen spy.. Jag låg och funderade på vad detta kunde bero på?!
En panik-artad tanke kom upp: " SHIT, TÄNK OM JAG ÄR GRAVID?!!" En hundradels sekund efter jag tänkte den tanken så kom jag på, aa just de ja.. Haha, de är jag ju redan :D Tror ni att man kände sig smart då??

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha ja tänk om du är gravid ^^ Kul o få upp spjälsängen :) Alltid kul o pyssla o dona till bebisen :D Vi har oxå redan ställt upp bord o stolar i liams rum, endast för att det är så sött :) För använda det lär han ju inte göra iaf på minst ett år :) Hoppas allt är bra med dej o magen :)

2008-11-16 @ 14:28:54
URL: http://kronanskvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0