Dags för helg återigen!

Jahopp då var fredagen här igen, och nu vankas helg!
Inte vilken helg somhellst för de är faktiskt första advent på söndag!! MYSIGT, jag har handlat adventsljusstakar eller vad de heter och ska försöka göra fint & mysigt här under helgen..
Jag personligen hade önskat att snön kunnat få ligga kvar, då är de vitt & fint.. Man får en julig känsla och bäst av allt med snön: DE ÄR RENT! Tror att det är ganska många hundägare som vet vad jag menar ;) Skönt att kunna ta en promenad  utan att behöva stå och torka hund+golv eller tvinga in sin hund i duschen då de inte är en favoritsyssla!

Denna vecka har varit lite av en besvikelse för mig, jag följer ju så otroligt många BRA serier, men denna vecka har de typ inte kommit ut några nya avsnitt alls!? Hörde några små ord på radion om att de beror på någon författar-strejk i USA igen och den enda serien som inte drabbas är Glamour? :O Den serien fööljer jag ju inte ens.. Hoppas INTE detta stämmer!! Är de någon av er läsare som vet vad detta serie-mysterium beror på kanske?

Jag har glömmt att berätta att Radio&Tv-tjänst rinde mig i söndagskväll=CHOCK!
En söndagkväll?!?
Tv-tant: Hej, jag ser att du flyttat till bla bla, och att du inte betalar någon licens, stämmer det?!
Jag: Öööööh, jaa!?
Tv-tant: Är det någon annan i ditt hushåll som står för den?
Jag: Näääe jag har haft LITE mycket nu dom här månaderna så jag har inte hunnit med att koppla in någon tv..faktiskt.. (Pinocchio näsan växte LITE)
Tv-tant: När ska du få den inkopplad då?
Jag: Jag vet faktiskt inte, det kan ta tid... Inte min högsta prioritering med tv nämligen!
Tv-tant: Nähe men du känner till lagen eller?!!

Öööh, munter tant?! Nee.. Hon hade en skeptisk ton under hela samtalet..
Tycker personligen att tv-licens är en helt onödig grej i dagens läge! Nu finns ju inte ens domdär "vanliga" 1:an,2:an och 4:an som alla hade förr..utan nu MÅSTE man ju ändå ha en boxer/parabol eller liknande för att få tv-kanaler.. Och då kostar ju det i sin tur pengar.. Eller hur??


Nu måste jag också få tilllägga att vad ROLIGT att min faster Lillis hittat hit till bloggen! :D

Hade fått en värmande kommentar av henne, den tackar jag för, hoppas allt är toppen med er och att vi ses snart!!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Kicki

jag håller med om att tv-avgiften är helt onödig! sen att dom lurar tills sig att man ska betala de, till mig ringde dom och sa typ "hej har du tv" "eh, klart jag har" och sen va man fast i de ..

2008-11-28 @ 14:27:22
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Det är vinteruppehåll tror jag!! :( KRAM

2008-11-28 @ 15:17:39
URL: http://seemlan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Haha så söt du är gumman=)

INte för att jag tycker att jag passar i allt, men det värmde att höra=)

Åh va fina bilderna va du publicerade några inlägg ner. Bebis-magen klär dig=)

2008-11-28 @ 19:57:35
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Vilken söt bebismage, blir en fin julklapp det där! :)

2008-11-28 @ 23:05:24
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Melinda

Kärringjäkel :P

2008-11-30 @ 23:09:42
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0