Påsken närmar sig med stormsteg - folk är galna!

Alla handlar och stressar inför påsk och vill verkligen fira verkar de som..
Sån är inte jag, de enda jag skulle tycka va kul med påsk va om man fick klä ut sig till påsk-kärring...
Annars förknippar jag bara påsken med barnsånger som man sjöng på lågstadiet!
Med varning för att viss text trillat bort & jag har hittat på egen så skriver jag nu visan jag trallar på! :D

"Ägg,ägg,mera ägg. ÄT SÅ FÅR DU SKÄGG!
Om du äter 2,blir din näsa blå.
Om du äter 3,trillar du på sne.
Om du äter 4, så blir du en myra!
Tycker du att ägg är gott, då blir du en igelkott!
Ägg,ägg,mera ägg. ÄT SÅ FÅR DU SKÄGG!"

Någon känenr igen visan? :D

Hmm... seriös påsk-visa att lära sig på lågstadiet.. man får ju barn att tro att ägg är knark?
Eller så har den som skrev visan tagit knark innan han/hon skrev den.. helt bra är den iaf inte..

Färdig-flummat för idag!! Sorry att jag inte hade nåt seriösare/intressantare att blogga om idag!

Over and out! // Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0