Ivrig..

Spontant känner jag såhär, en människa är gravid allderles för länge!
Alltså, jag har absolut inget emot att vara gravid, de är jättemysigt att ligga i sängen på kvällen och känna alla rörelser därinnifrån.. MÄKTIGT! Men jag vill ju ha min bebis NU, vill krama, pussa & gosa med den & framförallt se hur den ser ut?!  Kommer den likna mig eller likna sin pappa?! Jag hoppas att den får ärva fossmo-smile-groparna iallafall! Dom måste finnas med en generation till.. Alla mina syskon,fastrar, farbröder och kusiner på pappas sida har dom.. Förutom Matilda ;)

Denna eviga väntan, känner mig varje dag som man va på julafton när man va liten & vänta på tomten..
Tiden går allt bra sakta när man längtar efter nåt iaf... men man ska väl passa på att njuta av sin graviditet när man ändå mår så bra som jag gör :) Kanske är min enda graviditet jag upplever, eller min enda graviditet som jag tycker går lätt med tanke på att jag änsålänge sluppit illamående, foglossningar osv..

Katter & hundar är 9 veckor dräktiga.. Människor 9 månader gravida, elefanter 22 månader, alltså nästan två år?
Tur att man inte är en elefant..

Jag får nöja mig med sparkarna, när fötterna blir synliga genom magen.. då är frågan om inte jag blir rädd?!
Ärligt, kolla bilden!! Dedär är ju ändå läskigt...eller!? De lär ju va för trångt där inne!!!!
Fast bilden kanske inte är äkta utan kanske omgjord på nåt sätt? För dedär är bra sjukt......




Kommentarer
Postat av: mamma

Tror DU ja.... det känns Tydligt och syns med på utsidan!! när jag väntade din store bror kunde jag ta tag i hans fot när han sparkade för mycket!! O va surt det blev i magen..... kram

2008-08-16 @ 00:13:16
URL: http://pumanan.blogg.se/
Postat av: Kicki

haha jag är också glad att jag inte är elefant!:)

2008-08-16 @ 21:26:06
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Melinda

Aaw, såå mysigt :) men det är inte sååå långt kvar, du får verkligen en julklapp kan man säga :) <3

2008-08-17 @ 10:32:18
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Njut..! Jag verkligen HATADE att vara gravid.. tung stor och otymplig.. visst.. mysigt när det sparkade och levde om i magen.. tills han blev så stor o envis att han vissa stunder la sig så jag inte kunde sitta ner.. Men nu, fan va jag vill vara gravid igen.. Det var faktiskt mycket mysigt..

2008-08-17 @ 17:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0